سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیفتراک

 

جک پالت

معمولا در کارخانه ها و بطور کلی مکان های صنعتی بخصوص در قسمت انبار این اماکن در بیشتر موارد نیاز به جابه جایی وسایل و بسته های بسیاری است. برای حمل این وسایل معمولا از جک پالتاستفاده می شود. جک پالت ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند تا بتوانند تمامی نیاز های خریداران را تامین کنند. از دیگر نام های جک پالتمی توان به پالت تراک دستی،لیفتراک دستی،پالت بر و ....اشاره کرد. انواع دیگر این ابزار عبارتند از: بهجک پالت دستی( استاندارد)جک پالت ترازو دار(باسکول دار)، جک پالت قیچی،جک پالت بلند،جک پالت کوتاه، جک پالت گالوانیزه،جک پالت برقی،جک پالت رول بر، جک پالت پهن،جک پالت باریک. جک پالتمعمولا یک سیستم جک روغنی دارد که بوسیله آن اجسام بالا و پایین برده می شود.با آزاد کردن دسته ی ترمز بروی نوار کنترل پیستون ها پر از هوا می شود و این سیستم آزاد می شود.

 

 

 

 

پالت پلاستیکی

معمولا در انبار محصول کارخانه های صنعتی از پالت پلاستیکیجهت نگه داشتن کالاها در ابعاد و وزن های مختلف استفاده می شود. علاوه بر مدل پلاستیکی مدل های چوبی و فلزی آن هم در بازار موجود است اما امروز بیشتر از پالت پلاستیکیاستفاده می شود. یکی از علل آن سبک بودن و در عین حال تحمل وزن زیاد این نوع پالت نسبت به دو نوع دیگر آن است. از طرفی به دلیل اینکه این پالت ها در رنگ های متفاوتی تولید می شوند برای دسته بندی مواد یا محصول تولیدی بسیار مناسب است. پالت های پلاستیکی علاوه بر بادوام بودن آن قابلیت انعطاف پذیری بالایی هم دارند. یکی دیگر از نکات مهم استفاده از این نوع پالت مقاومت خوب آن در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت و یا مواد شیمیایی و سمی نیز است. این ویژگی کاربرد وسیع این محصول برای تولیدات و شرایط اقلیمی متفاوت نسبت به دو نوع دیگر چوبی و فلزی آن نشان می دهد. این استحکام بالا باعث شده ، زمانی که دیگر در انبار به آن ها نیاز نداشتید بتوانید آن ها را به فروش برسانید.

جرثقیل سقفی

در انبارها معمولا برای حمل لوازم نیاز به بالابرهایی هست به این لوازم جابه جایی بار در این مکان هاجرثقیل سقفی، بالابر صنعتی یا سقفی می گویند. این جرثقیل ها معمولا بروی دو ریل موازی که در طول سقف محل مورد نظرتعبیه شده اند در جهات مختلف حرکت می کنند. جرثقیل سقفیاز یک تیر، قلاب و یک کابل متصل برای حمل اجسام و بارها تشکیل شده است. بیشتر برای انبارها و سالن های سرپوشیده مناسب است. سالیان سال است که از این وسایل برای انتقال بار در مکان های مختلف استفاده می شود، قدیمی ترین جرثقیل در کشورمان در حال حاضر در موزه نفت شهر مسجد سلیمان قرار دارد. با توجه به شکل و مکانیزم، نیروی بالابرنده، نوع کارکرد دسته بندی های مختلفی برای جرثقیل سقفی وجود دارد.این وسیله از لحاظ نوع مکانیزم به دو نوع زنجیری و سیم بکسلی تقسیم میشوند که هر کدام برای صنایع مختلفی با محدود بار متناسب با خود ساخته شده اند. از نظر نیروی مصرف شده جرثقیل سقفی به 3 دسته تقسیم میشود: برقی، پنوماتیک و دستی که در حال حاضر بیشترین استفاده از نوع برقی و دستی آن است.که البته نوع برقی آن هم می تواند بدون گیربکس و تک کاره باشد و هم دارای گیربکس و چندکاره

 

 

 

لیفتراک

امروزه با توجه به گسترده شدن صنعت افراد به دنبال ابزاری هستند که وسایل سنگین تر را برای سرعت هرچه بیشتر در کار،حمل کند. یکی از این ابزار لیفتراک است. این وسیله دو شاخک در جلوی خود دارد که از آن برای بالا و پایین بردن وسایل و جابه جایی آنها استفاده می کند. این شاخک ها مسطح بوده و به راحتی در زیر وسیله مورد نظر قرار می گیرد . به جز شاخک این ماشین یک دکل و الحاقیات هم دارد که بسته به نوع فعالیت و وسیله مورد نظر طراحی و ساخته می شود. میزان بار حمل شده و وزن قابل حمل لیفتراک توسط کارخانه تولیدی دستگاه بروی آن نصب می شود. مزیتی که این وسیله نسبت به جرثقیل ها دارد این است که خطر واژگونی در آن ها نیست اما راننده ای که مسئول لیفتراک است باید از قبل آموزش کامل کار با دستگاه را بداند تا از خسارت های احتمالی در آینده جلوگیری شود. بیشترین استفاده ای که از این وسیله می شود در ساخت و ساز ها برای جابهجایی مصالح مختلف است همین طور در انبارهای بزرگی که دارایی طبقه های مختلف زیادی هستند به دلیل اینکه شاخک های این وسیله بالاتر از سطح خود هم می توانند قرار بگیرند می توانند برای این طبقات و حتی بارگیری های کامیون ها هم مفید باشند.

 

استاکر

نوع دیگری از وسایل انبار داری که مناسب برای حمل و نقل تجهیزات است، استاکر نام دارد. بعد از لیفتراک، استاکرها جز وسایل محبوب در حمل و نقل محسوب می شوند. اگر در مکان های سرپوشیده یا مکان هایی که محدودیت فضا و آلایندگی در آن ها هست نیاز به وسیله ای کاربردی برای حمل و نقل دارید می توانید از استاکر استفاده کنید.یکی از دلایل اصلی استفاده از آن بجای لیفتراک کوچک بودن ابعاد آن و قدرت مانور دهی بالایی است که این وسیله دارد. در انبارهایی که دارای قفسه های بسیار زیاد و فاصله ی کم بین این قفسه ها هستیم استاکر می تواند وسیله ای بسیار مناسب برای جابه جایی محصولات یا قطعات باشد. این وسیله به صورت دستی، نیمه برقی و تمام برقی کار می کند و به همین علت فاقد هرگونه آلایندگی محیطی است و برای فضاهای سرپوشیده می تواند بسیار کاربردی عمل کند. در مدل تمام برقی باربرداری، بالابری و بارگذاری کاملا برقی است به دلیل استفاده از لاستیک های پلی اورتان و چرخ های کوچک در مقایسه با پالت ها این نوع از استاکرها برای باربری باید بروی سطوح کاملا صاف و مسطح قرار بگیرند. در مدل نیمه برقی جابه جایی استاکر بعد از حمل بار بصورت دستی است و یا برعکس در این مدل شیب محل بارگیری باید 10 درجه باشد. در مدل دستی همانطور که از اسم آن مشخص است تمام مراحل توسط خود اپراتور و پدالی که در دستگاه موجود است، انجام می گیرد. توجه داشته باشید که در این مدل احتمال خطا به دلیل دستی بودن بسیار زیاد است.

 

بالابر ثابت

به طور کل بالابر به دستگاهی گفته می شود که در مکان های مختلف برای بالا بردن اشیاء یا افراد مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها هر کدام مکانیزم های مخصوص به خود را دارد که بسته به نوع نیاز محل خریداری می شود.یکی از انواع آن بالابر ثابتنام دارد. از این وسیله برای جابه جایی و انتقال بارهای سنگین برای مثال خودرو در صنعت خودرورسازی و ... استفاده می شود. این بالابرها نیازمند یک چاهک جهت جمع شدن دستگاه هستند. در ادامه با هم یکسری از ویگی های مهم این دستگاه را بررسی خواهیم کرد. همانطور که مشخص است این بالابرها در عین ساده بودن بسیار پرقدرت هستند. چاهک مورد نیاز برای بالابرثابت کمترین عرض ممکن را در فضا اشغال می کند البته در برخی مکان ها حتی بودن حفر پاه هم می توان از بالابر ثابت استفاده کرد. موتور آن ها می تواند بصورت تک فاز یا سه فاز هم کار کند. امکان انتقال سکو به پایین در صورت قطعی برق وجود دارد. بالابرهای ثابت حرکت روان، بدون صدا و لرزش دارند و به راحتی نصب می شوند.

 

 

 

سازه جرثقیل سقفی

استفاده از جرثقیل سقفی مناسب می تواند باعث بهره وری و صرفه جویی بالا در هزینه های یک مجموعه شود حتی ایمنی کار در محیط را هم میتواند بالاببرد. به همین دلیل همیشه ساخت سازه جرثقیل سقفیبا کارآیی های بالا و متفاوت و در عین حال حفط ایمنی دستگاه در کنار از اهمیت خاصی برای تولید کنندگان برخوردار است.نگاهی اجمالی بر همین دو مورد خود حاکی از اهمیت طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی، سرویس، نگهداری و مشاور برای خرید می باشد. سازه جرثقیل سقفیخود انواع مختلفی دارد که بسته به نوع فضای کار برای افزایش راندمان کاری و کاهش زمان و هزینه ها می توان آن ها را تهیه و استفاده کرد برای مثال : جرثقیل سقفی تک پل، دوپل، آویزه ای، جرثقیل دروازه ای، نیم دروازه ای، ستونی، جرثقیل بازویی ، مونوریل و جرثقیل های خاص و سفارشی نام برد. سازه ی تمام جرثقیل ها با استفاده از نرم افزارهای خاصی طراحی و شبیه سازی می شود، کلیه رفتارهای سازه مورد بررسی و تحلیل متخصصان قرار می گیرد تا از بروز هر نوع ایرادی جلوگیری شود.

 

بالابر ثابت نفری

بالابر نفرینوعی از بالابرهای ثابت است که بیشتر برای مکان های مسکونی کوچک یا اماکن تجاری استفاده می شود. مانند سوپرمارکت ها، هتل ها، منازل، انبار کالاها، مغازه های کوچک چند طبقه و .... این نوع از بالابرها دارای یک موتورخانه هیدرولیکی کوچک هستند. علاوه بر کار با برق سه فاز قابلیت کارکردن با برق تک فاز را هم دارند. بالابر نفریبسته به نیاز مکان خریداران در ابعاد مختلفی متناسب با نیاز مشتریان ارائه می شود. از مزایای آن کم صدابودن، حرکت نرم و بدون شوک موقع حرکت یا توقف می باشد. در این نوع دستگاه ها به چاله نیاز نیست و حتی موتورخانه می تواند حذف شود برای همین فضای مفید بیشتر خواهد بود.