سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرانول بازیافتی گونی

گرانول بازیافتی گونی

 

دستگاه اکسترودر گونیدر راستای تولید و فروش گرانول بازیافتی گونی نقش اساسی و مهمی در مجموعه شرکت فروش ایفا می کند و مواد دست دوم مختلف و گوناگونی از صنعت پلاستیک در نقش سوخت رسانی به این صنعت مفید و سود ده هستند.

ساختار گونی های پلاستیکی و بازیافتی

در گذشته برای تولید گونی های پلاستیکی از پی وی سی استفاده می کردند اما امروزه به دلیل دوام و  استحکام بالای ساختارهای پلی پروپیلن در برابر تحمل و مقاومت برای حمل کلیه مواد با هر جنسی مورد استفاده قرار می گیرند . در واقع ساختار های  پلی پروپیلن دارای پیوند و بافت قوی تر و با کیفیت تری نسبت به ساختار های پی وی سی هستند. همچنین نکته مهم تر امکان بازیافت آن ها است که برای محیط زیست بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

 برای شروع فرآیند بازیافت گونی های تشکیل شده از پلیمر های پلی پروپلین ها بعد از مرحله ی  جمع آوری ، عمل مرتب سازی و جداسازی صورت می گیرد . سپس در مرحله ی بعد به شناسایی گونی هایی که تا به حال استفاده نشده اند یا مورد استفاده قرار گرفته اند می پردازند.  اگر گونی ها تا به حال استفاده نشده باشند در دستگاه اکسیدور زنده خور حرارت می بینند و ذوب می شوند و اگر قبلا مورد استفاده قرار گرفته بودند در دستگاه اکسترودر گونی تکه تکه وخورد شده و به نوارهای باریکی تبدیل شده  و ذوب می شوند .

انواع دستگاه اکسترودر گونی

 به طور کلی دستگاه های اکسترودر به دو دسته اکسترودرهای تک ماردونه و اکسترودرهای دو ماردونه تقسیم و دسته بندی می شوند . از ویژگی های مهم اکسترودر های تک ماردونه نسبت طول به قطر در آن ها می باشد. به این صورت که خروجی دستگاه اکسترودر تک ماردون مستقیماً به نسبت طول به قطر وابسته است.

برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید. دو اکسترودر با قطر یکسان امابا نسبت طول به قطرهای متفاوت دارای خروجی کاملاً متفاوتی هستند . در واقع اکسترودرهای بلندتر از ظرفیت ذوب شوندگی بیشتری برخوردار هستند و همچنین این اجازه را به دستگاه اکسترودر  می‌دهند که با سرعت بیشتر و بالاتری شروع به حرکت کند .

دستگاه اکسترودر هایی که دارای قطر بزرگتری می باشند، سرعت خروجی بیشتری خواهند داشت . لذا اکسترودرهای تک ماردونه معمولاً سرعت خروجی بیشتری نسبت به اکسترودرهای دو ماردونه دارند. ولیکن  قدرت یک نواخت سازی دستگاه اکسترودر های تک ماردون نسبت به دو ماردون کمتر می باشد . به همین دلیل معمولاً در خطوطی که از اکسترودر تک مارودن استفاده می‌شود بهتر است از دو اکسترودر پشت سرهم استفاده شود تا اولی وظیفه ی ترکیب و یک نواخت سازی  و دومی فرآیند اکسترود را انجام دهد.

یکی دیگر از انواع دستگاه اکسترودرها ، اکسترودر دو ماردونه است . این نوع دستگاه اکسترودر که به اکسترودر ماردونه دو قلو نیز شناخته می شوند؛ ابعاد ماردون هایشان لازم نیست به یک اندازه باشد. بعضی از این دستگاه ها از حرکت ماردون‌ها در دوجهت مخالف هم و برخی دیگر در یک جهت موافق با  یکدیگر بهره می‌برند .

ظرفیت تولید دستگاه اکسترودرهای دو ماردونه بسیار بالاتر و در حالت معمول سه برابر دستگاه های اکسترودرهای تک ماردونه با همان میزان قطر و سرعت است و توانایی تولید 6 تن بر ساعت محصول را نیز دارا می باشند .

در سال های اخیر استفاده ازدستگاه های اکسترودر نوع دوماردونه افزایش زیادی پیدا کرده است و در میان مشتریان پرطرفدار شناخته می شوند چرا که  این دستگاه ها در مقایسه با اکسترودر های تک ماردونه بازدهی و خروجی بیشتر ، بازده اختلاط و حرارت تولید شده متفاوتی و مختلفی دارند .