سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عمده مصارف مفتول به چه صورتی است؟

عمده مصارف مفتول به چه صورتی است؟

 

مفتول فولادی یا مفتول آهنی دارای کاربرد های بسیاری در صنایع و ساخت ساختمان می باشد. این در حالی است که کارکرد های این نوشته مفتول ها در صنایع بیشتر از ساختمان سازی می باشند. جهت ساخت و تهیه مفتول، کارخانجات نورد، ابتدا شمش مد نظر را در کوره هایی گرم نموده تا نقطه ای که دمای شمش به حدود 1200 درجه سانتی گراد برسد. پس از آن که شمش به دمای مورد نیاز رسید، به دستگاه های مورد انتقال داده می شود. شمش چندین بار از دستگاه های نورد عبور داده می شود و این موضوع تاثیر زیادی بر قطر مفتول خواهد گذاشت. پس از آن که مفتول به حد مطلوبی نورد شد، دستگاه های تولید کلاف آن را به کویل و یا توپی مفتول تبدیل می کنند. مرحله خنک کردن محصولات، از جمله مراحلی است که می بایست طی شود. روش این کار به گونه ای است که در اولین ایستگاه نورد، 55 درجه سانتیگراد از دمای محصول کاسته می شود. این اتفاق در دومین ایستگاه، به میزان92درجه و در آخرین ایستگاه همانند نخستین بار 55 درجه جهت خنکاری محصولات انجام می شود. با احتساب این که مفتول در ایستگاه پایانی دارای حدود 980 درجه سانتیگراد می باشد، چنانچه میزان کاهش دما بیشتر از ارقام ذکر شده باشد، مفتول پس از پایان مرحله تولید، بافتی ترد و شکننده به خود می گیرد. چنانچه در مراحل تولید و تهیه مفتول، پارگی هایی در سطح آن مشاهده شد، می تواند به علت ناخالصی های موجود در شمش باشد. این نوع ایراد می بایست در مرحله تصفیه فولاد رفع شود. پس از مرحله انجماد، این مشکل قابل پیگیری نمی باشد. فولاد کثیف اصطلاحی است  برای فولادی که در هنگام مذاب ریزی، دارای ناخالصی هایی باشد. هم چنین شمش به دست آمده از این مذاب، ترک هایی در سطح خود دارد که به صورت نظری هم قابل رویت هستند.

سیم مفتول در قم دارای انواع گوناگونی می باشد که می توان آن ها را به دو دسته فابریک و غیر فابریک تقسیم بندی نمود. سیم مفتول فابریک، حاصل کشش و نازک کردن میلگرد می باشد. در حالی که سیم مفتول غیر فابریک، از انواع تسمه های فلزی تهیه می شود. مفتول هایی نیز وجود دارند که بر اساس کاربرد و‌ جنس مفتول، تقسیم بندی می شوند که عبارت اند از:سیم مفتول گالوانیزه، سیم مفتول سیاه،سیم مفتول سفید(سیم گلخانه، سیم اسکوپ بندی، سیم توری فنس سیم خاردار و هم‌چنین سیم قپان) و سیم مفتول استیل.

افزایش قیمت هایی که در سطح داخلی و بین االمللی شاهد هستیم، تاثیر بسیار زیادی بر قیمت انواع سیم گذاشته است. سیم مفتول دارای سیم و کابل مشابهی می باشد که عایق پلیمر هستند. در نتیجه نوسانات هزینه مواد اولیه پلیمری از جمله پی وی سی، تغییرات گسترده ای در قیمت این محصول انجام شده است. جهت اطلاع از قیمت های انواع سیم های مفتول، می‌توانید از کمک کارشناسان این حوزه استفاده کنید. هزینه این سیم ها، در سایت ها و مراکز مختلف می تواند متفاوت باشد که پیشنهاد می کنیم پیش از خرید، مقایسه ای از نظر هزینه پرداختی، توسط شما صورت گیرد.