سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درهنگام خرید پروفیل به چه نکانی باید توجه کرد؟

 در هنگام خرید پروفیل به چه نکانی باید توجه کرد؟

 

پروفیل ها دارای مقاطعی توخالی هستند که در جهت ساخت و ساز و استحکام ساختمان ها به کار برده می شود. پروفیل ها در اشکال مختلفی برای کارکرد های خاصی تهیه می شوند. از جمله انواع پروفیل ها می توان به پروفیل های ساختمانی، نورد گرم، نورد سرد، مرکب، صنعتی، کامپوزیتی و گالوانیزه اشاره نمود.

انواع پروفیل و قوطی دارای ظاهر ساده ای می باشد اما بخش وسیعی از هزینه های ساخت و تهیه سازه را در بر می گیرند. از این جهت، نوسانات هزینه پروفیل تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن و خودروسازی خواهد گذاشت. جهت بررسی و بهینه سازی هزینه انجام پروژه های ساختمانی، گزینش پروفیل مناسب می تواند گام موثری در این زمینه باشد. از دیگر مصارف پروفیل می توان به ساخت نرده های فلزی، ساخت کرکره های مغازه ها، پوشش دهی سقف سوله ها، درب و پنجره و چهارچوب ها اشاره کرد. پروفیل از ورق تهیه می شود. در نتیجه هزینه پروفیل آهن تحت تاثیر قیمت ورق می باشد. پروفیل ها از نظر ابعاد و ظاهر، به دو گروه باز و بسته تقسیم بندی می شود. تیرآهن،تسمه،میلگرد،ناودانی و نبشی جزو پروفیل های باز محسوب می شوند و پروفیل های بسته شامل لوله و قوطی هستند.

پروفیل ها دارای معایبی نیز می باشند که محدودیت هایی را در استفاده از آن ها ایجاد کرده است. تولید انبوه پروفیل، نیازمند دستگاه های گران قیمتی و فناوری های ویژه ای می باشد. متاسفانه شرکت های محدودی در ایران قادر به انجام این کار هستند. پروفیل از نظر فراوانی در مقایسه با دیگر آهن آلات محدود تر می باشد که این نکته قطعا در عدم توانایی تولید و تهیه پروفیل به شکل انبوه تاثیر گذار می باشد. از دیگر معایب پروفیل ها، دشوار بودن اتصالات صلب انواع پروفیل ها و هزینه زیاد آن است. همین موضوع سبب شده تا این مسئله دارای هزینه بالایی باشد. شرکت هایی که دارای انواع تجهیزات فوق مدرن ConXL می باشند، قادرند تا خدمات اتصال را با هزینه کمتر و میزان دقت بیشتری انجام دهند.

از جمله مواردی که بر هزینه تمام شده انواع پروفیل تاثیر گذار است، می توان به موارد زیر اشاره کرد: متراژ مورد نیاز جهت کاربرد های متفاوت، ضخامت لازم جهت تهیه و ساخت انواع پروفیل ها و یا استحکام بخشی اسکلت های فلزی، نوع سطح مقطع پروفیل مدنظر، جنس آلیاژ به کار رفته از نظر استحکام در برابر خوردگی و زنگ زدگی و شرایط مختلف جوی. نوع فرایند ساخت پروفیل نیز بسیار در میزان قیمت آن می تواند تاثیر گذار باشد. چرا که نورد سرد و یا گرم بودن پروفیل، به دلیل آن که دارای تجهیزات مختلفی می باشند، روی هزینه پایانی موثر است.

از جمله نکاتی که در خرید پروفیل در سمنان می بایست به آن اشاره کرد آن است که بسته بندی پروفیل به شکل بندیل صورت می‌گیرد که وزن بندیل ها مابین یک الی دو تن برآورد شده است. پیش از خرید پروفیل، لازم است مقایسه هزینه ای در این خصوص انجام شود. البته که کارشناسان با تجربه در این زمینه می توانند کمک کننده باشد.